30 Aralık 2011 Cuma

Okur-Yazar sonra çölde gezer

      Kitapçılar, kitap kapakları, Bestseller listeleri; tanrım milyon kitabım var okumadığım hala daha gidip kitap alıyorum. Bir arkadaşımı aramışlığım vardır; '' Ya okumadığım kaç kitap var evde, hala gidip yenisini alıyorum, sence psikolojim mi bozuk?'' Yok sonra fark ettim o da aynısını yapıyor. Kitap bir hastalık bence ama zararsız hatta bu virüs çoğu hastalığa iyi geliyor daha da etkilisi neyse buraya ne yazacağımı bilemedim. Fakat gel gelelim   işin doğrusuna; bazı kitaplar insanın içini bayıyor örnek; İzmir'in Büyücüleri yazarını görürsem iki çift lafım var. Arka kapak insanı öyle etkiliyor ki, dışında da gerçekten büyücü tipli bi hanım teyze var, insan Allah'ım bu kitabı okumalıyım diye yanıp tutuşuyor, tutuşmaz olaydım. Galiba hata bende öylesine girip bakınıyorum kitapçıya sonra aaaaa bu çok güzel kesin ya almalıyım diyorum. Ya bi etrafına bak millet iki saat açıyor, okuyor...Tövbe sonra bir de onlara laf sokuyorum '' bunlar kitaba para vermemek için gelip burada okuyor''...
        Uzun lafın kısası bundan sonra kadim bir dostum var onun tavsiyeleriyle kitap alacağım. Tabi hayran olduğum yazarların kitapları dışında. Hay gözünü sevdiğim Tess Gerritsen, Ahmet Ümit, Maeve Binchy, David Safier, Ayşe Kulin, Khaled Hosseini.... Bilmiyorum ama son zamanlarda arap yazarlarına karşı bir sevgi oluştu yüreciğimde... Kendimden çok şey buluyorum onların yazdıklarında. Henüz polisiye türünde yazan bir arap yazar keşfedemedim ama genel anlamda bayılarak okuduğum birkaç yazar var...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aaaa, gücenirim ama düşündüğünü yazmazsan